Skip to content

De Covik: Ouderwets met papier en stempeltjes kost tijd

Om de trend van digitalisering door te zetten, zijn wij afgelopen zomer ook gestart met het digitaal verwerken van de inkoopfacturen. De keuze is gevallen op FM Module. Dit pakket heeft namelijk een perfecte aansluiting op WerkExpert.

De verwerking van inkoopfacturen verliep traditioneel op papier, zoals gebruikelijk bij veel andere bedrijven. Elke medewerker die goedkeuring moest geven, parafeerde de betreffende inkoopfactuur. Door het frequente accorderen ontstonden echter vaak problemen, zoals zoekgeraakte facturen of facturen die te lang bleven liggen, waardoor het proces stagneerde en het overzicht verloren ging.

Een van de cruciale aspecten voor ons is het behouden van overzicht in het proces. Dankzij de FM Module komen de binnenkomende facturen op dezelfde dag bij de juiste persoon voor goedkeuring terecht.

Tijdswinst is een van de meest merkbare voordelen van de FM Module binnen De Covik. Voorheen kostte het twee dagen per week om de facturen te verwerken, waardoor facturen op andere dagen bleven liggen en leveranciers soms pas na vier weken werden betaald. Nu bereiken binnenkomende facturen op dezelfde dag de juiste persoon voor goedkeuring.

Met het handige notitieveld in de FM Module kunnen medewerkers opmerkingen plaatsen en aangeven op welk project de kosten moeten worden geboekt. Zo kunnen we eenvoudig de boekingen correct uitvoeren. Ook wordt de veelzijdige zoekfunctie veel gebruikt en positief ervaren, omdat deze het zoeken op leverancier of trefwoord vergemakkelijkt. Dit alles leidt tot snellere betalingen.

Het afgelopen jaar heeft De Covik aanzienlijke digitaliseringsveranderingen doorgevoerd. De implementatie van WerkExpert en de FM Module is ons enorm meegevallen, en we zijn zeer tevreden over het goede contact met de supportafdeling.

Verwerkt u inkoopfacturen voor u zelf en/of andere partijen? Kijk dan eens wat FM Module voor u kan betekenen.

Nieuwsgierig naar andere verhalen?
Lees ook de klantervaring van andere bedrijven.

×